Skip to content

7. Rularea unui scenariu în Greenfoot

Rularea unui scenariu în Greenfoot este un proces simplu. Vom dezvolta cum să rulați scenariul “The Wombats” și să interacționați cu actorii Wombat în Greenfoot.

Cum să Rulezi Scenariul cu Wombats

  1. Deschideți Greenfoot:
    • Deschideți aplicația Greenfoot pe computerul dvs.
  2. Alegeți Scenariul “The Wombats”:
    • Navigați la meniul “Scenario” și alegeți scenariul preinstalat “The Wombats”.
  3. Configurații Inițiale:
    • Asigurați-vă că actorii Wombat și lumea scenariului sunt pregătiți.
  4. Apăsați Butonul “Run”:
    • În bara de instrumente, apăsați butonul “Run” pentru a începe execuția scenariului.
  5. Interacționați cu Wombats:
    • Wombat1 se va mișca înainte la o viteză constantă și va răspunde la comenzi de rotație cu tastele săgeată.
    • Wombat2 se va mișca înainte, poate fi deplasat vertical cu tastele “up” și “down”, și se va întoarce la marginea scenariului.
  6. Experimentați cu Interacțiunile:
    • Plasați mai mulți Wombats în scenă folosind bara de instrumente și observați cum aceștia interacționează între ei.
    • Modificați codul sursă asociat Wombats pentru a adăuga funcționalități noi, cum ar fi gestionarea coliziunilor sau execuția de acțiuni specifice la anumite evenimente.
  7. Opriți Execuția:
    • După ce ați experimentat suficient, opriți execuția apăsând butonul “Stop” din bara de instrumente.
import greenfoot.*;

public class Wombat1 extends Actor {
    public void act() {
        move(3); // Wombat1 se mișcă înainte cu o viteză de 3 pixeli pe cadru

        // Rotație la stânga când tasta săgeată la stânga este apăsată
        if (Greenfoot.isKeyDown("left")) {
            turn(-5);
        }

        // Rotație la dreapta când tasta săgeată la dreapta este apăsată
        if (Greenfoot.isKeyDown("right")) {
            turn(5);
        }

        // Verificare coliziune cu alt actor (de exemplu, Wombat2)
        if (isTouching(Wombat2.class)) {
            // Acțiuni când Wombat1 intră în coliziune cu Wombat2
            // Exemplu: removeObject(Wombat2);
        }
    }
}

Explicații pentru câteva elemente cheie ale acestui cod:

  • act(): Metoda principală care definește comportamentul actorului în fiecare cadru.
  • move(3): Wombat1 se mișcă înainte cu o viteză de 3 pixeli pe cadru.
  • turn(-5) și turn(5): Wombat1 se rotește la stânga sau la dreapta atunci când se apasă tastele corespunzătoare.
  • isTouching(Wombat2.class): Verifică dacă Wombat1 intră în coliziune cu un actor de tipul Wombat2.

Acest proces vă permite să intrați în lumea interactivă a jocurilor Greenfoot, să înțelegeți comportamentul Wombats și să experimentați cu modul în care aceștia se mișcă și interacționează în lumea virtuală.