Descoperirea scenariului în Greenfoot este esențială pentru a înțelege resursele, comportamentele actorilor și pentru a avea o imagine de ansamblu asupra lumii virtuale pe care o creați. Vom continua să ne concentrăm pe scenariul “The Wombats” pentru a oferi un exemplu specific.
Exemplu: Descoperirea Scenariului “The Wombats”
- Deschiderea Scenariului:
- După ce ați deschis Greenfoot, alegeți “Scenario” din meniu și selectați “The Wombats” pentru a încărca acest scenariu predefinit.
- Explorarea Bară Laterală:
- În bara laterală, veți vedea diferite foldere, cum ar fi “scenarios” și “classes”.
- Deschideți folderul “scenarios” pentru a vedea resursele asociate scenariului.
- Vizualizarea Actorilor:
- În fereastra principală, veți vedea actorii în lumea virtuală. În cazul “The Wombats”, aceștia sunt adesea creaturi, cum ar fi Wombats sau alte obiecte.
- Accesarea Resurselor:
- În folderul “scenarios”, găsiți resurse precum imagini sau sunete care sunt utilizate în scenariu.
- De exemplu, puteți găsi o imagine “wombat.png” utilizată pentru a reprezenta un Wombat.
- Explorarea Codului Sursă:
- În folderul “classes”, veți găsi fișierele Java asociate actorilor din scenariu. Deschideți aceste fișiere pentru a vedea și a modifica codul sursă.
Vom considera actorul “Wombat2”. Deschideți fișierul “Wombat2.java” pentru a vedea și a modifica codul sursă asociat acestui actor:
import greenfoot.*;
public class Wombat2 extends Actor {
public void act() {
move(2);
if (Greenfoot.isKeyDown("up")) {
setLocation(getX(), getY() - 2);
}
if (Greenfoot.isKeyDown("down")) {
setLocation(getX(), getY() + 2);
}
if (isAtEdge()) {
turn(180);
}
}
}
Sigur, să luăm un alt exemplu de actor din scenariul “The Wombats”. Vom considera actorul “Wombat2”. Deschideți fișierul “Wombat2.java” pentru a vedea și a modifica codul sursă asociat acestui actor:
javaCopy code
import greenfoot.*; public class Wombat2 extends Actor { public void act() { move(2); if (Greenfoot.isKeyDown("up")) { setLocation(getX(), getY() - 2); } if (Greenfoot.isKeyDown("down")) { setLocation(getX(), getY() + 2); } if (isAtEdge()) { turn(180); } } }
În acest exemplu, Wombat2 se mișcă înainte la o viteză mai mică și poate fi deplasat vertical folosind tastele “up” și “down”. Dacă ajunge la marginea scenariului, se întoarce cu 180 de grade.