CAMP 

      Limbajul C permite utilizatorului definirea şi prelucrarea datelor pe biţi. Utilizarea datelor pe biţi este legată de folosirea indicatorilor care de obicei sunt date care iau numai două valori 0 sau 1.

      Nu este justificat ca un astfel de indicator să fie păstrat ca un întreg pe 16 biţi şi nici măcar pe un octet. Indicatorul poate fi păstrat pe un singur bit. În acest scop, limbajul C oferă posibilitatea de a declara date care să se aloce pe biţi (unul sau mai mulţi biţi). Acest lucru îşi găseşte aplicare în programele de sistem. Astfel, de exemplu, atributele variabilelor dintr-o tabelă de simboluri pot fi păstrate pe biţi, ceea ce conduce la o economisire substanţială a memoriei ocupate de tabela respectivă.

      Prin camp înţelegem un şir de biţi adiacenţi conţinuţi într-un cuvânt calculator. Câmpurile se grupează formând o structură.

      Un câmp se declară ca şi o componentă a unei structuri şi el are tipul unsigned (întreg fără semn). Totodată în declaraţia câmpului se indică şi dimensiunea lui în biţi.

      În general, o structură cu componente câmpuri are forma: 

                       struct

                             { camp1;

                              . . .

                              campn;

                             } nume; 

unde campi (i=1,…,n) are unul din formatele de mai jos:

                  unsigned nume : lungime_în_biţi

sau                    : lungime_în_biţi 

Exemplu:

            struct

{ unsigned a:1;

 unsigned b:1;

 unsigned c:2;

 unsigned d:2;

 unsigned e:3;

} indicatori; 

      Data indicatori se alocă într-un cuvânt calculator, adică pe 16 biţi. Componentele ei sunt:

a un bit;

b un bit;

c doi biţi;

d doi biţi;

e trei biţi.

La câmpuri ne putem referi la fel ca şi la componentele oricărei structuri. Deci la indicatorii de mai sus ne putem referi prin următoarele construcţii: 

indicatori.a

indicatori.b

indicatori.c

indicatori.d

indicatori.e

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *