Skip to content

16. Creați o clasă nouă in Greenfoot

Crearea unei noi clase în Greenfoot implică definitivarea unui nou fișier sursă Java pentru acea clasă și definirea comportamentului dorit în cadrul acesteia. Iată pașii simpli pentru a crea o clasă nouă:

  1. Deschideți Greenfoot:
    • Deschideți Greenfoot și asigurați-vă că sunteți în proiectul dvs.
  2. Accesați Directorul Proiectului:
    • În bara laterală din stânga, faceți clic pe folderul proiectului pentru a accesa resursele și fișierele proiectului.
  3. Creați Fișier Nou:
    • Faceți clic dreapta pe folderul unde doriți să creați clasa nouă (de obicei, în folderul classes).
    • Selectați “New Class” sau “New Java Class”, în funcție de opțiunea disponibilă.
  4. Numele Clasei:
    • O fereastră pop-up va apărea pentru a vă cere să introduceți numele clasei. Introduceți un nume semnificativ și faceți clic pe “OK”.
  5. Editați Clasa Nou Creată:
    • Fișierul sursă al clasei se va deschide automat în editorul Greenfoot. Aici puteți începe să definiți membrii, metode și comportamentul clasei.
  6. Definiți Comportamentul:
    • Adăugați variabile de instanță, metode și logica specifică pentru a obține comportamentul dorit al noii clase.
import greenfoot.*;

public class NumeClasa extends Actor {
    // Variabile de instanță, metode, logica clasei
}

7. Adăugați la Lume sau Actor Principal (opțional):

  • După ce ați definit clasa, puteți adăuga instanțe ale acesteia în lume sau să o utilizați în cadrul unui alt actor principal.

8. Salvați și Compilați:

  • Salvați fișierul și apăsați butonul “Run” pentru a compila și rula proiectul, verificând cum interacționează noua clasă cu restul scenariului.

Exemplu practic creare clasă nouă in Greenfoot

Vom crea o clasă simplă pentru un actor “Wombat” în Greenfoot. În acest exemplu, Wombat-ul va avea o metodă pentru a se deplasa în stânga și în dreapta atunci când sunt apăsate tastele săgeată corespunzătoare. Adaptați acest exemplu în funcție de necesitățile și logica specifică jocului dvs.

  1. Creați Fișierul Wombat.java:
    • Faceți clic dreapta pe folderul classes și alegeți “New Class”.
    • Introduceți numele clasei ca “Wombat” și faceți clic pe “OK”.
  2. Editați Fișierul Wombat.java:
    • Deschideți fișierul Wombat.java în editor și adăugați codul următor:
import greenfoot.*;

public class Wombat extends Actor {
    private int vitezaDeplasare = 5;

    public void act() {
        deplasare();
    }

    private void deplasare() {
        if (Greenfoot.isKeyDown("left")) {
            setLocation(getX() - vitezaDeplasare, getY());
        } else if (Greenfoot.isKeyDown("right")) {
            setLocation(getX() + vitezaDeplasare, getY());
        }
    }
}

3. Adăugați Wombat în Lume:

  • Deschideți fișierul MyWorld.java.
  • Adăugați un nou obiect Wombat în constructorul clasei MyWorld.
public class MyWorld extends World {
    public MyWorld() {
        super(600, 400, 1);
        addObject(new Wombat(), getWidth() / 2, getHeight() / 2);
    }
}

4. Rulează Scenariul:

  • Apăsați butonul “Run” pentru a compila și rula proiectul.
  • Wombat-ul ar trebui să poată să se deplaseze la stânga și la dreapta când apăsați tastele săgeată corespunzătoare.

Acesta este un exemplu simplu pentru un Wombat în Greenfoot, și poate fi extins sau personalizat în funcție de cerințele jocului dvs.