În Greenfoot, clasele joacă un rol fundamental în modelarea comportamentului și a interacțiunilor din cadrul scenariilor jocului. Acestea definesc actori și lumea în care aceștia interacționează. Iată o scurtă prezentare a câtorva clase cheie în Greenfoot:

Actor Class:

public class Player extends Actor {
    public void act() {
        // Logica pentru actorul jucător
    }
}

World Class:

public class MyWorld extends World {
    public MyWorld() {
        super(800, 600, 1); // Creează o lume cu dimensiunile specificate
        addObject(new Player(), 400, 300); // Adaugă un actor în lume
    }
}

Greenfoot Class:

if (Greenfoot.isKeyDown("space")) {
    // Execută acțiuni la apăsarea tastei "space"
}

Aceste clase reprezintă scheletul de bază al proiectelor Greenfoot și pot fi extinse și personalizate pentru a se potrivi nevoilor specifice ale jocului. Documentația Greenfoot oferă detalii extinse despre fiecare clasă și funcționalitate disponibilă.