Crearea unei lumi noi în Greenfoot este un pas esențial în dezvoltarea jocurilor. Iată pașii detaliați pentru a crea o lume nouă în Greenfoot:
1. Deschideți Greenfoot:
- Deschideți aplicația Greenfoot pe computerul dvs.
2. Alegeți sau Creați un Proiect Nou:
- Puteți alege un proiect existent sau începeți unul nou. Dacă începeți unul nou, alegeți opțiunea “New Scenario” din meniul “File”.
3. Configurațiile Inițiale ale Lumii:
- După ce ați selectat “New Scenario”, veți fi întrebat despre configurările inițiale ale lumii. Aici, puteți seta dimensiunile lumi, fundalul și opțiunile inițiale.
4. Accesați Bara de Instrumente:
- După crearea lumi, accesați bara de instrumente situată în partea de jos a ecranului Greenfoot.
5. Selectați Instrumentul de Adăugare Actor:
- Alegeți instrumentul de adăugare actor, care poate fi un simbol de plus sau un actor mic, din bara de instrumente.
6. Alegeți sau Creați Actorii:
- Puteți alege actori existenți sau crea noi actori pentru a popula lumea dvs. Faceți clic pe actorul dorit sau creați unul nou.
7. Plasați Actorii în Scenă:
- Faceți clic în locurile dorite ale scenei pentru a plasa actorii în lumea dvs. Puteți ajusta poziția și orientarea lor după cum doriți.
8. Configurați Proprietățile Actorilor:
- După plasarea actorilor, aveți opțiunea să configurați diverse proprietăți ale acestora. Puteți ajusta imagini, dimensiuni și altele în funcție de tipul actorilor.
9. Modificarea Codului Sursă (opțional):
- Dacă doriți să personalizați comportamentul lumii sau al actorilor, deschideți fișierele Java asociate și modificați codul sursă în consecință.
10. Rulează Scenariul:
- După ce ați configurat lumea și actorii, apăsați butonul “Run” pentru a vedea cum interacționează actorii în noul scenariu.
11. Experimentați și Îmbunătățiți:
- Experimentați cu adăugarea de noi actori, configurarea interacțiunilor și modificarea codului pentru a îmbunătăți și personaliza experiența jocului dvs.
Deschide fișierele “Wombat1.java” și “Wombat2.java” pentru a configura și modifica comportamentul Wombats. De exemplu, poți adăuga mișcarea la apăsarea unei taste.
import greenfoot.*;
public class Wombat1 extends Actor {
public void act() {
move(3);
if (Greenfoot.isKeyDown("left")) {
turn(-5);
}
if (Greenfoot.isKeyDown("right")) {
turn(5);
}
}
}