Scenariul “The Wombats” este un exemplu preinstalat în Greenfoot, oferind utilizatorilor o introducere practică în utilizarea platformei și programarea jocurilor. Acest scenariu include deja actori și cod sursă, oferind o structură de bază care poate fi explorată și modificată.

Descriere Scenariu

Scenariul prezintă o lume virtuală în care joacă trei creaturi adorabile numite Wombats. Acești Wombats sunt actori în joc și reprezintă entitățile controlate de utilizator sau de codul sursă existent. Scopul scenariului este să permite utilizatorilor să interacționeze cu acești actori și să își însușească concepte de bază legate de programarea în Greenfoot.

Actorii din Scenariu

  1. Wombat1: Unul dintre Wombats este deja prezent în scenariu. Acest actor poate fi mutat în lumea virtuală și poate interacționa cu ceilalți Wombats.
  2. Wombat2 și Wombat3: Alți doi Wombats pot fi adăugați în scenariu în mod dinamic. Aceștia pot să fie controlați prin intermediul codului sursă și pot interacționa cu Wombat1.

Interacțiunea cu Scenariul

Exemplu de Cod Sursă

import greenfoot.*;

public class Wombat1 extends Actor {
    public void act() {
        move(3);
        if (Greenfoot.isKeyDown("left")) {
            turn(-5);
        }
        if (Greenfoot.isKeyDown("right")) {
            turn(5);
        }
        if (isTouching(Wombat2.class)) {
            // Executați acțiuni când Wombat1 intră în coliziune cu Wombat2
            // Exemplu: removeObject(Wombat2);
        }
    }
}

Acest cod sursă pentru Wombat1 definește comportamentul său de bază, cum ar fi mutarea și reacționarea la tastatură. De asemenea, include o verificare pentru coliziuni cu Wombat2, demonstrând modul în care actorii pot interacționa între ei.

Scenariul “The Wombats” oferă o platformă excelentă pentru începători să înțeleagă conceptele de bază ale Greenfoot și să experimenteze cu programarea jocurilor prin interacțiunea cu actorii și modificarea codului sursă existent.