În Greenfoot, clasele joacă un rol fundamental în modelarea comportamentului și a interacțiunilor din cadrul scenariilor jocului. Acestea definesc actori și lumea în care aceștia interacționează. Iată o scurtă prezentare a câtorva clase cheie în Greenfoot:
Actor
Class:
- Această clasă reprezintă baza pentru toți actorii din scenariu. Actorii sunt obiectele active care se mișcă și interacționează în lumea jocului.
- Metoda
act()
este esențială și este apelată în fiecare cadru de joc, permițând definirea comportamentului actorului. - Exemplu:
public class Player extends Actor {
public void act() {
// Logica pentru actorul jucător
}
}
World
Class:
- Această clasă definește lumea în care se desfășoară jocul. Aceasta include dimensiunea lumei și actorii care o populează.
- Constructorul clasei este utilizat pentru inițializarea lumii și adăugarea actorilor inițiali.
- Exemplu:
public class MyWorld extends World {
public MyWorld() {
super(800, 600, 1); // Creează o lume cu dimensiunile specificate
addObject(new Player(), 400, 300); // Adaugă un actor în lume
}
}
Greenfoot
Class:
- Această clasă furnizează funcționalități utilitare pentru controlul general al scenariului.
- Metode precum
isKeyDown(String key)
verifică dacă o anumită tastă este apăsată, iardelay(int frames)
introduce o întârziere specificată. - Exemplu:
if (Greenfoot.isKeyDown("space")) {
// Execută acțiuni la apăsarea tastei "space"
}
Aceste clase reprezintă scheletul de bază al proiectelor Greenfoot și pot fi extinse și personalizate pentru a se potrivi nevoilor specifice ale jocului. Documentația Greenfoot oferă detalii extinse despre fiecare clasă și funcționalitate disponibilă.