Overview:
În această continuare a lecției anterioare, ne vom concentra pe experimentarea cu diverse atribute ale elementelor <audio>
și <video>
și vom explora metode avansate de desen pe elementul <canvas>
. Această parte a cursului încurajează creativitatea și oferă studenților libertatea de a personaliza experiența multimedia și de a dezvolta grafică complexă în cadrul paginilor web.
Atribute Avansate ale Elementelor Multimedia:
1. Controls:
- Atributul
controls
adaugă controale de redare (play, pause, volum etc.) pentru elementele multimedia. Aceasta oferă utilizatorilor posibilitatea de a controla și personaliza experiența lor.
<audio controls>
<source src="audiofile.mp3" type="audio/mp3">
Browserul dvs. nu suportă eticheta audio.
</audio>
2. Autoplay:
- Atributul
autoplay
determină începerea redării automatice a conținutului multimedia imediat ce pagina este încărcată. Este util pentru conținutul care trebuie redat automat.
<video autoplay width="480" height="360">
<source src="videofile.mp4" type="video/mp4">
Browserul dvs. nu suportă eticheta video.
</video>
3. Loop:
- Atributul
loop
face ca redarea conținutului multimedia să se repete continuu. Este util pentru conținutul care ar trebui să fie redat în mod repetat.
<audio controls loop>
<source src="audiofile.mp3" type="audio/mp3">
Browserul dvs. nu suportă eticheta audio.
</audio>
Explorarea Metodelor Avansate de Desen pe Canvas:
1. Desenarea Linii:
- Folosiți metoda
lineTo(x, y)
pentru a desena linii pe canvas.
<canvas id="lineCanvas" width="200" height="100" style="border:1px solid #000;"></canvas>
<script>
var canvas = document.getElementById("lineCanvas");
var ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.beginPath();
ctx.moveTo(20, 20);
ctx.lineTo(180, 80);
ctx.stroke();
</script>
2. Desenarea Arcurilor:
- Utilizați metoda
arc(x, y, radius, startAngle, endAngle, anticlockwise)
pentru a desena arcuri pe canvas.
<canvas id="arcCanvas" width="200" height="100" style="border:1px solid #000;"></canvas>
<script>
var canvas = document.getElementById("arcCanvas");
var ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.beginPath();
ctx.arc(100, 50, 40, 0, 2 * Math.PI);
ctx.stroke();
</script>
3. Desenarea Textului:
- Folosiți metoda
fillText(text, x, y)
pentru a adăuga text pe canvas.
<canvas id="textCanvas" width="200" height="100" style="border:1px solid #000;"></canvas>
<script>
var canvas = document.getElementById("textCanvas");
var ctx = canvas.getContext("2d");
ctx.font = "20px Arial";
ctx.fillText("Hello, Canvas!", 20, 50);
</script>